» ارتودنسی » هزینه ارتودنسی نامرئی
هزینه ارتودنسی نامرئی
ارتودنسی - دندانپزشکی - مقالات

هزینه ارتودنسی نامرئی

آذر 25, 1402 180315

یکی از روش های درمان ناهنجاری های فک و دندان استفاده از ارتودنسی نامرئی است که نسبت به دیگر انواع ارتودنسی یک مزیت بزرگ دارد و آن این است که هنگام لبخند زدن و صحبت کردن به دلیل شفاف بودن دیده نمی شود که به همین جهت علاقه به این نوع ارتودنسی روز به روز بیشتر می شود. در این مطلب می خواهیم به بررسی هزینه ارتودنسی نامرئی بپردازیم.


قبل از بررسی هزینه ارتودنسی نامرئی بهتر است دلیل استفاده از ارتودنسی نامرئی را بدانیم

دلایل استفاده از ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی شفاف یا نامرئی مزیت های زیادی نسبت به انواع دیگر ارتودنسی دارد. اولین و شاید مهم ترین دلیل برای استفاده از آن این است که براکت های ثابت بر روی دندان قرار نمی گیرند و قالب ارتودنسی با توجه به رنگ شفافی که دارد دیده نمی شود. همچنین به دلیل عدم استفاده از براکت دیگر نیازی هم برای زدن چسب به دندان ها (جهت نگه داشتن براکت) وجود ندارد که این موضوع مزیت مهمی محسوب می شود.
دلیل دیگر استفاده از ارتودنسی نامرئی متحرک بودن آن است و به این شکل دیگر مزاحمتی برای خوردن و آشامیدن نخواهید داشت. مسئله ی مهم تر در این زمینه حفظ بهداشت دهان و دندان است به این شکل که در ارتودنسی متحرک و نامرئی می توان به راحتی و به خوبی بهداشت را رعایت کرد.
به طور معمول از ارتودنسی محرک و نامرئی بیشتر در سنین نوجوانی استفاده می شود چرا که استخوان فک و دندان ها بهتر می توانند حالت بگیرند.

بخوانید  چند وقت بعد از عمل بینی میتوان دندانپزشکی رفت ؟

|مقاله مرتبط : ارتودنسی متحرک چیست؟

مزایای ارتودنسی متحرک

مزایای ارتودنسی نامرئی

به طور کلی برای ارتودنسی متحرک ۴ مزیت در نظر گرفته می شود:
زیبایی: اولین مزیت ارتودنسی متحرک زیبایی آن است. در این ارتودنسی پلاستیکی شفاف به خوبی روی دندان ها می چسبد و به راحتی قابل مشاهده نخواهد بود. مسئله ای که وجود دارد این است که نتیجه ی نهایی در استفاده از ارتودنسی نامرئی یا فلزی، متحرک یا ثابت و … تفاوتی با هم ندارند و استفاده از آن ها تنها به شرایط و هزینه هر یک بستگی دارد.

راحتی: پلاک های مورد استفاده در ارتودنسی نامرئی بدون برجستگی و براق هستند که به خوبی به دندان های می چسبد. این پلاک ها اگر چه هزینه ی بالاتری دارند اما نسبت به دیگر روش های ارتودنسی خیلی کمتر باعث اذیت شما می شوند و دهان را زخم نمی کنند. همچنین تعویض آن بسیار راحت و بدون درد است.

مراجعه کمتر به متخصص ارتودنسی: به طور معمول استفاده از براکت ها و انواع دیگر ارتودنسی مراجعه ی بیشتری را به مطب می طلبد این در حالی است که برای استفاده از ارتودنسی نامرئی فقط در فواصل از پیش تعیین شده توسط پزشک به مطب مراجعه خواهید کرد.

بخوانید  ایمپلنت دندان و ام ار ای چه خطراتی دارد ؟

بهداشت دهان: نکته ای که پیش از این هم به آن اشاره شد بهداشت دهان و دندان است. پلاک های پلاستیکی نامرئی، متحرک هستند که با استفاده از این نکته می تواند در زمان های مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باعث شود بهتر بتوانیم نسبت به بهداشت دندان ها اقدام کنیم.

عملکرد ارتودنسی نامرئی و مدت زمان درمان

هر پلاک ارتودنسی نامرئی به طور معمول حدود ۲ هفته استفاده می شود و تنها در زمان خوردن، آشنامیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می توان آن را از دهان خارج کرد. فواصل مناسب برای تعویض پلاک ها توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شود و نیاز است که به طور میانگین هر ۶ هفته یک بار برای بررسی به متخصص مراجعه کنید. دندان ها هفته به هفته به مرور حرکت می کنند تا در جای مناسب خود قرار بگیرند و به در کل درمان به این طریق بین ۹ تا ۱۵ ماه زمان خواهد برد و در این مدت چیزی بین ۱۸ تا ۳۰ پلاک تعویض خواهد شد. برای تعیین دقیق مدت زمان درمان و تعداد پلاک های مورد استفاده باید توسط یک متخصص ارتودنسی بررسی شوید و تنها در آن زمان است که می توان عدد و رقم دقیق و صحیح را متوجه شوید.

بخوانید  6 راهکار اساسی برای رفع زردی دندان ها در سال1402

استفاده از بریس های نامرئی یا فلزی؟

اینکه از چه نوع ارتودنسی استفاده شود و بریس های نامرئی به کار برده شوند یا فلزی و … همه ی این موارد در نهایت با توجه به نظر بیمار و متخصص ارتودنسی اعمال می شود. هر کدام از انواع ارتودنسی در شرایط متفاوت می توانند گزینه ی بهتری باشند که باید برای هر مورد به طور جداگانه بررسی شود.

حال به بررسی هزینه ارتودنسی نامرئی می پردازیم:

قیمت و هزینه ارتودنسی نامرئی

نکته ای که درباره ی همه انواع خدمات دندانپزشکی وجود دارد این است که نمی توان پیش از معاینه قیمت قطعی داد و درواقع هزینه ی درمان هر شخص با دیگری متفاوت است به این دلیل که برای درمان مشکل هر فرد باید راه متفاوتی را طی کرد. هزینه ارتودنسی نامرئی نیز از این قاعده مستثنی نیست با این حال می توان به طور کلی گفت هزینه این عمل به میزان مشکل و نوع ارتودنسی دندان بستگی دارد. مثلا اگر درمان های مرحله اول با پلاک های متحرک انجام شود هزینه کمتر می شود و یا اگر شدت مشکل زیاد باشد و تعداد پلاک های مورد استفاده زیاد باشد هزینه بیشتر خواهد بود.

بخوانید  آیا دندانپزشکی در زمان بارداری مضر است؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×