» ارتودنسی » هزینه ارتودنسی فک بالا
هزینه ارتودنسی فک بالا
ارتودنسی - دندانپزشکی - مقالات

هزینه ارتودنسی فک بالا

آذر 27, 1402 160308

هزینه ارتودنسی فک بالا چقدر است؟

یکی از مهم ترین خدمات دندانپزشکی که توسط دنداپزشکان متخصص ارائه می شود ارتودنسی دندان است. ارتودنسی دندان برای جراحی و فرم دادن به فک و اصلاح قرار گیری دندان ها استفاده می شود و هزینه ی آن با توجه به ۴ فاکتور تعیین می شود:
• نوع ارتودنسی
• تجهیزات مورد استفاده
• میزان تخصص و تجربه متخصص ارتودنسی
• شرایط دندان فرد

|مقاله مرتبط : هزینه ارتودنسی

در این مقاله سعی می کنیم به هزینه ی ارتودنسی دندان های فک بالا توجه کنیم و ببینیم به چه عواملی بستگی دارد. دقت کنید که برای انجام عمل ارتودنسی مراجعه به دندانپزشک متخصص مسئله ای ضروری است و در صورت بی توجهی به این مسئله ممکن است با مشکلات بزرگی روبرو شوید.


مراحل انجام ارتودنسی فک بالا

انجام ارتودنسی به منظور رفع مشکلات نامرتبی و جابجایی دندان یکی از قدیمی ترین روش ها و البته تاثیرگذار ترین است. روش کار در ارتودنسی به این شکل است که فشاری کم اما پیوسته و دائمی را به دندان ها وارد می کنند که در طولانی مدت باعث اصلاح مشکلات چیدمان دندان و فک می شود. مراحل انجام ارتودنسی فک بالا شامل موارد زیر می شود:
۱- مرحله اول: در ابتدا باید توسط یک متخصص ارتودنسی بررسی شوید و دندانپزشک تشخیص دهد وضعیت دندان های شما در چه حالی است.
۲- مرحله دوم: در مرحله ی بعد باید با توجه به تشخیص دندانپزشک برای شما قالب گیری دندان و فک صورت بگیرد که با توجه به ابعاد دندان و فک می باشد و تعداد براکت ها و همچنین نوع آن ها تعیین می شود.
۳- مرحله سوم: در این مرحله ابتدا باید جرم دندان های شما گرفته شود و پس از آن براکت ها به صورت جداگانه بر روی دندان های شما قرار می گیرد. جنس چسب مورد استفاده برای نصب براکت ها کاملا بر اساس جنس دندان های شما انتخاب می شود و بعد از نصب براکت ها با تشخیص دندانپزشک نهایتا بعد از گذشت ۲۴ ساعت سیم ها نصب می شوند.
این مراحل برای فک بالا نیز تقریبا به همین روش است فقط با تفاوت های جزیی. توجه داشته باشید که برای انجام چنین کار های تخصصی باید حتما به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید.

بخوانید  چرا دندان عصب کشی شده درد میکند ؟

هزینه ارتودنسی دندان های فک بالا

در ابتدا باید ببینیم که از چه نوع ارتودنسی برای درمان فک بالای شما استفاده می شود، انواع ارتودنسی عبارت است از:
ارتودنسی ثابت
ارتودنسی متحرک
– ارتودنسی دیمون
– ارتودنسی نامرئی
– ارتودنسی از پشت دندان
هر کدام از این انواع ارتودنسی تعرفه های جداگانه و متفاوت از دیگری دارد. همچنین در اکثر مواقع ارتودنسی فک بالا نسبت به ارتودنسی فک پایین کمی گرانتر است که البته این موضوع همیشگی نیست و در نهایت با توجه به تشخیص دندانپزشک می توان در این باره اظهار نظر کرد.
نکته ی دیگری که بر روی هزینه ارتودنسی فک بالا تاثیر گذار است تجهیزات و مواد به کار رفته در ارتودنسی است که البته این مورد تاثیر بسیار زیادی بر روی هزینه ارتودنسی خواهد داشت.

مسائل تاثیر گذار بر روی هزینه ارتودنسی فک بالا

به جز ۴ عامل تاثیر گذار بر روی هزینه ارتودنسی که درباره ی آن ها صحبت شد موارد دیگری نیز وجود دارد که می توتاند بر روی هزینه ارتودنسی فک بالا تاثیر بگذارد. مثلا اگر دندان های شما نیاز به هدگیر داشته باشند باید هزینه ی بیشتری بپردازید.

هدگیر برای ارتودنسی

همچنین افرادی که دارای دندان نهفته هستند باید بیشتر از حد معمول هزینه بپردازند. در آخر اگر در طول درمان هر کدام از براکت ها بشکند باید جایگزین شود که در این صورت هزینه ی آن جداگانه محاسبه خواهد شد. 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×